Bar Harbor en walvis spotten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu Bar Harbor en walvis spotten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu

Bar Harbor en walvis spotten

Door: Coert

Blijf op de hoogte en volg Sonja

21 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Na in Bar Harbor te zijn aangekomen, zijn we het dorp gaan bekijken en de plaats te zoeken waar de kaarten voor walvis spotten worden verkocht.
Het dorp is pitoresk, leuk, levendig. Niet zoals NY, maar wel zo leuk, dat je geld zo uitgeeft (valkuiltje).... De avond was heel gezellig met een eenvoudig maaltje in een van de lokale restaurantjes. De winkelstraatjes in het donker zijn nog leuker als deze al waren. We hebben nog wat truien gekocht voor de broodnodige warmte als we de zee op gaan. Ja, het is gelukt we hebben zes van de laatste 20 kaarten van vandaag.
Vandaag moetsen we dus vroeg op, want de boot ging boarden om 0800. Maar als je dan walvissen ziet - wat zeker niet wordt gegarandeerd, immers de vboot van afgelopen zondag heeft niets gezien - kan de reis niet meer stuk. Vandaag zijn we een tweetal scholen tegengekomen, een school van 5 vissen, en een school van 4 vissen. We lagen er midden tussen. En dat voor bijna een uur lang. Een ander soort ook gezien, welke voor het duiken de staarten boven water steekt. Nou jullie zien de film van Ryan of Joris wel.
Ook hebben we een eiland met Puffins bezocht - papegaai duikers. Onwijs leuk, maar moeilijk te vangen op foto of film. Al met al een geslaagde ocjhtend.
Nu allemaal lekker douchen en eten voordat we het natuurfgebied ingaan vanmiddag. We zullen weer zioen wat we tegen komen. Het is nu minder mooi weer en morgen wordt er regen voorspeld.... dat wordt een reisdag naar Canada, Quebec. Groet van allen.

• 22 Juli 2009 - 08:42

Loes:

genoten van het walvis verslag, hoop dat jullie zo kunnen blijven genieten.

Liefs uit benauwd en vochtig kikkerland.