Acadia National Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu Acadia National Park - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu

Acadia National Park

Door: Coert

Blijf op de hoogte en volg Sonja

22 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Gistermorgen hebben we de walvissen en papegaaiduikers gehad. Wat een ochtend, iedereen heeft genoten. In het begin was de zee ruw, waardoor de reis niet geheel fijn was, maar toch.... Zoveel mooie natuur teferelen is het waard om je heel even onstabiel in de maag te voelen.
Nadat we allen hadden gedoucht - of in bad hebben gezeten - zijn we naar het natuur park gegaan. Na de eerste kilometer kwamen we al het eerste hert langs de weg tegen. Iedereen maar even uitgelegd dat we "stil" moesten zijn. Frapant is dat als wij niet hadden gestopt, alle auto's achter ons dat ook niet hadden gedaan. Hoe bedoel je rondkijken.
Het park ligt rond een berg - Cadillac Mountain - er omheen prachtige vergezichten over zee, met rots partijen - waar Sonja en de mannen uiteraard overheen hebben geklouterd - en over land. Demy en Stephanie waren versleten van de zeereis van de ochtend.
En toen......begon het toch echt te regenen. We zijn terug gereden naar het dorp, nadat we de top van Mount Cadillac uiteraard hebben bezocht. IN het dorp getankt en doorgereden naar Elsworth om daar te eten bij Deny's. Na het eten terug naar het huisje en allemaal vroeg in bed om lekker uitgerust aan de reis naar Quebec te beginnen.
En het heeft geregend vannacht.....
Vandaag dus naar Quebec, het regentniet meer, maar een meetje motregen wel. We zijn er allemaal op ingesteld dat het een lange rit wordt.
Groet van allen.

• 22 Juli 2009 - 19:14

Hendri Peter Kimberl:

Fijn dat alles zo voorspoedig gaat.
    Bedankt voor de kaart.
    Nog veel plezier.

• 23 Juli 2009 - 05:23

Mam,:

ontzettend leuk al die verhalen en ja met kijken zie je wat.