Quebec en Montreal - een tegenstelling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu Quebec en Montreal - een tegenstelling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu

Quebec en Montreal - een tegenstelling

Door: Coert

Blijf op de hoogte en volg Sonja

23 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

's Morgens lekker uitgeslapen naar Quebec - niet in tijd, maar wel uitgerust. 's avonds hadden we al geproefd dat het een mooie stad is, en vandaag hebben we de oude stad verder bekeken. Leuke stad, weinig criminaliteit, zodat - net als NY hier een veilig gevoel hebt. Detail, ik realiseerde me dat ik hier exact 40 jaren na mijn vader ben. Hij was hier in 1969. We hebben hier veel vastgelegd.
Vlak na de middag zijn we nog even aangegeen bij de waterval van Montmonmercy, een 83 meter waterval aan de noordzijde van de stad. Daarna direct de snelweg op naar Montreal. Vlak voor de stad zijn we de paralel lopende nationale route gaan rijden in de hoop een rits hotelletjes te vinden. Dat was niet zo en we zijn meteen de binnenstad ingereden. Wat we daar aantroffen was een minder fraaie, saaie en duf andoende industriestad. Niemand vond de stad leuk, dus zijn we er weer uitgereden en overnachten net buiten de stad in een vestiging van een Hamton Inn. Hier hebben we ook geslapen in de derde ncht van de vakantie, maar toen in Coventry.
Morgen gaan we verder naar Ottawa en daarna richting Huntsville.
Groet van allen

• 24 Juli 2009 - 06:02

Fam:

wat leuk te weten dat jullie lekker genieten en het erg mooi hebben hopelijk knapt het weer gauw op.
    groetjes avenhorn

• 24 Juli 2009 - 12:34

Loes:

Vergeleken met het weer bij ons hebben jullie geen klagen.Geweldig om een klein beetje mee te beleven hoe jullie reis verloopt. Hier alles goed.