Vertrek naar Camreon Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu Vertrek naar Camreon Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Camreon Highlands

Door: Coert

Blijf op de hoogte en volg Sonja

03 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

s'Morgens vroeg op om uit te checken en terug te varen naar de auto. Demy's wens nog een aapje te zien werd verhoord. Boven in de boom! We zijn het erover eens. Hier zijn we tekort geweest.
Terug bij de auto starten we en gaan we direct op weg voor een volgende rit van bijna vier uren. 250km slechts, dus moet een eitje zijn. Nou, de wel bekende koude kermis.
Vrachtauto's met boomstammen rijden in NL gewoon door, wel hier niet. In de eerste versnelling de korte helingen op en sneller erweer af, bochtig, een wankel geveerde auto - dus iksselijkheid vermijden en toch opschieten past niet bij elkaar.
Onderweg wel leuke zaken tegen gekomen; een hagedis van ruim een meter moeten ontwijken, zij hebben ook al geen haast; "lueke, moderne plaatsen" kun je nog niet vergelijken met het armste plekje in NL. Door al dat gedoe pas rond half zes in Brinchang; de plaats waar het volgende hotel staat. Regen, regen en nog een regen; moesson tijd is leuk, maar alles in NL is er niets bij. Blijksem inslag in een boom voor het hotel, dus niet toegankelijk. Dan maar achterom, via een klein weggetje... mijn oude schoenen mogen er nog niet staan.
Hotel is goed, leuke kamer, maar weer een probleempje; bed is te kort voor Demy en ligt "ruk" (sorry) zoals zij zelf zegt. Lekker gegeten.