Naar Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu Naar Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sonja Ruiter - WaarBenJij.nu

Naar Taman Negara

Door: Coert

Blijf op de hoogte en volg Sonja

01 Mei 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

De volgende ochtend hebben we uitgecheckt, en de huurauto ontvangen en gecontroleerd. Daar gaat ie dan, links rijden met stuur aan de rechter zijde. Vanuit de binnenstad van KL naar Taman Negara, het regenwoud.
Een moeizaam begin, maar geen rij fouten. Lekker dat het zondagmorgen is. De weg ernaartoe is goed te noemen. Na een rit van ruim drie uren zijn we aangekomen bij de afvaar plaats. We parkeren de auto en gaan varen naar het oerwoud. De reis duurt drie uren. Maar wat we zien is prachtig. Niet in woorden te noemen. Je zou het eigenlijk moeten zien. We vertellen het graag.
Aangekomen worden we op originele traditionele wijze begroet. We gaan naar onze bungalow, of hoe heet dat.
Na diner gaan we met een gids een nachtwandeling maken door oerwoud. Langebroek aan, lange mouwen en dichte schoenen verplicht. Wat we hebben gezien vertellen we weer graag; maar super gaaf!